International campaign The Cacao Coalition.

Hoe kunnen we de cacaohandel beter maken?

Iedereen onderschrijft het belang van duurzaamheid en eerlijke handel. Toch lukt het al tientallen jaren niet om cacaoboeren te verzekeren van goede werkomstandigheden en een eerlijke prijs voor hun bonen. The Cacao Coalition vraagt hiervoor aandacht door middel van een online campagne. Het doel is bewustwording te creëren en de verantwoordelijke partijen aan te zetten tot wijziging van het beleid. Fotograaf Patrick Diagou zocht de cacaoboeren in Ivoorkust op en maakte een indrukwekkende reportage, die onderdeel is van de campagne die is ontwikkeld door Dagelyks Creatieve Communicatie.  

WHOA crew huisstijl logo beeldmerk
WHOA crew huisstijl logo beeldmerk

Ontwerp logo.

Share us your attention

Bij de promotie van goede doelen gaat het veelal om fondsenwerving. In het geval van de The Cacao Coalition is de insteek niet ‘share us you money’, maar wel ‘share us your attention’. De goede initiatieven van Fair Trade en Tony Chocolonely ten spijt leven de meeste cacaoboeren in bittere armoede. Hoe breng je dat op een authentieke wijze onder de aandacht, met respect voor de consument en de cacaoboer? Die vraag hebben wij met deze campagne beantwoord. 

WHOA huisstijl logo en payoff
WHOA huisstijl kleurenschema typografie
WHOA huisstijl kleurenschema

Ontwerp logo.

Share us your attention

Bij de promotie van goede doelen gaat het veelal om fondsenwerving. In het geval van de The Cacao Coalition is de insteek niet ‘share us you money’, maar wel ‘share us your attention’. De goede initiatieven van Fair Trade en Tony Chocolonely ten spijt leven de meeste cacaoboeren in bittere armoede. Hoe breng je dat op een authentieke wijze onder de aandacht, met respect voor de consument en de cacaoboer? Die vraag hebben wij met deze campagne beantwoord. 

WHOA campagnebeeld top view
WHOA campagnebeeld top view
WHOA crew webdesign

Max Koffi, Africa In Motion

“In plaats van naming and shaming laat deze campagne iedereen in zijn waarde en benadrukt het onze gezamenlijke verantwoordelijkheid de cacao boer een fatsoenlijk bestaan te bieden.”

WHOA crew huissijl folder lijn

Introductie luchtwarmtepomp LWP 2020.

Wij gebruiken het beste van de buitenlucht voor binnen

Volgende case »

Contact

Drink jij koffie, thee of chocolademelk?

Mail Ada »
Ada van den Bos

Ada van den Bos
Managing director 
06 25 250 408 
ada@dagelyks.nl