Campagne Voedselbank.
Het winkelmandje in de hoofdrol
Het begon met een verzoek van Voedselbank Zuidwest-Drenthe. Inmiddels hebben 16 voedselbanken deze campagne overgenomen. Help ons mensen te bereiken die in aanmerking komen voor de voedselbank, maar die hun weg naar ons nog niet weten te vinden. Dat was de vraag. Die hebben wij beantwoord met in de hoofdrollen Winkelmandje, Boodschappentas en Koelkast. Bij de ontwikkeling hebben wij respect voor de doelgroep en herkenbaarheid van de behoefte hoog in het vaandel gezet.

Emoties.
Gebruik je inlevingsvermogen
Bij de ontwikkeling van deze campagne hebben wij ons laten inspireren door het principe van methodacting. Dit is een speeltechniek waarbij acteurs hun eigen herinneringen en emoties gebruiken om personages zo waarachtig mogelijk neer te zetten. Wij grepen daarbij terug op onze studententijd, waarbij het in de supermarkt (gedurende een slechte maand) kiezen was tussen sinaasappels of kaas. Of helemaal niets. Uiteraard baseerden wij ons ook op de informatie van de voedselbank zelf. Evenals diverse van haar cliënten, die bereid waren onze concepten te beoordelen. Met hun goedkeuring is deze campagne gelanceerd.


Tonie Mulder, Voedselbank Zuidwest-Drenthe
“Wij willen zowel het taboe op de voedselbank doorbreken als mensen informeren die geen idee hebben dat ze bij ons terecht kunnen. De samenwerking met Dagelyks en onze cliënten heeft een optimaal resultaat opgeleverd. Onze klandizie groeit nog steeds.”
Folder voor openbare ruimten.
Inleven tot in de details
Op de poster spreken wij de lezers aan in de je-vorm. In de folder is dat de u-vorm. Dit is een bewuste keuze tussen laagdrempeligheid en respect tonen. Ook heeft de folder een antwoordkaart, aangezien het voor een deel van de doelgroep niet vanzelfsprekend is over internet te beschikken. Het gebruiken van een antwoordnummer is voor de Voedselbank kostbaar, helaas. Vandaar de noodzaak tot zelf frankeren. Echter kan de kaart ter plekke worden afgeleverd, wat een postzegel uitspaart. Dit zijn enkele van de details waarover wij hebben nagedacht.


International campaign The Cacao Coalition.
Hoe kunnen we de cacaohandel beter maken?
Volgende case »Contact
Zullen wij voor jou een potje reclame koken?
Stuur een bericht »
Ada van den Bos
Managing director
M 06 25 250 408
ada@dagelyks.nl